Vissen naar Nijlpaarden - Reisverslag uit Masindi, Oeganda van gjwvanderwolf - WaarBenJij.nu Vissen naar Nijlpaarden - Reisverslag uit Masindi, Oeganda van gjwvanderwolf - WaarBenJij.nu

Vissen naar Nijlpaarden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

18 Augustus 2008 | Oeganda, Masindi

Lieve mensen!

Dank voor alle aardige woorden mijn kant op en doe aub iedereen de groeten van mij, die ook naar mij heeft geinformeerd.

Momenteel, half 9 's avonds, zit ik in Masindi, een stadje in het noordwesten van Oeganda, dat ongeveer 21 km van internationaal safaripark Murchison Falls ligt. We verblijven sinds gisterenmiddag in een hotel dat bij ons de naam hotelutjuh nog geen eens zo mogen dragen. Maar het functioneert ergens wel; ik lig samen met Daan in een kamer van 2,5 bij 3 meter, met alleen een bed en een klamboe erin. Er is echter wel een pluspunt: gisteren konden we in de algemene ruimte de engelse voetbalcompetitie volgen.

Maar we zijn hier natuurlijk niet om te voetballen. Nee we zijn hier om de laatste dagen in Oeganda te slijten met het kijken naar beesjes.
Nou en dat is gelukt. Hieronder volgt een verslag dat ik vanmiddag om half 5 heb geschreven op de nijl.

'Ik besef me nu op eens dat over een week mijn zus alweer jarig is. En het ergste is eigenlijk dat ik nog steeds geen behoorlijk cadeau voor haar heb.
Maar er is nog tijd zat daarvoor dus daarom maar door eerst het verhaal.
(ik heb net een stroopwafel op)
Gewapend met Korn t-shirt, verrekijker, zonnebril en mijn vrienden zijn we vanmorgen in de bus naar het internationale natuurpark gereden. Schudden-schudden en genieten van de heerlijke natuur. En owjah ik vond dat de cd heathen chemistry van oasis hier wel bij paste.
De entree van het park lijkt op een soort jurassic park, alleen dan zonder de hekken en zonder de hoogspanningskabels. Efes stoppen ivm met formaliteiten, ja dat gaat hier niet zo snel dus dan maar efes
kijken in een hutje waar ze souvenirs verkopen. Made in China dus ik haalde niets.
(heerlijk trouwens die wind door mijn hanekam)
Maar serieus Afrika is schitterend, wat een kracht, wat een natuur.
Onderweg naar de waterval zagen we bavianen, enge vogels en een groep homo-buffels. Ja homo-buffels, want het betrof een groep met alleen mannen, die afgestoten zijn die de grote kudde. Smeerlappen!
Maar dan de waterval of te wel na het Victoria meer en dan de vele slinger riviertjes het echte begin van de langste rivier op aarde onder een gigantische diepte die het natuurgeweld maakt. Hier huist onze lieve heer.
Van hier met de bus naar de Nijl. Eerst efes eten en dan op de boot.
Lekker rustig genieten van dikke nijlpaarden, dikke krokodillen, dikke waterbuffels, maar ook van een dun soort herten/paarden en nog een lading zwijnen en apen. Je merkt als mens dat je weer onderdeel bent van de voedselketen, zeker als je de broedplaats van de nijlkrokodil van heel dich bij ziet.
De terugweg met de stroom en de wind in de rug zal sneller gaan. En misschien, heel misschien zien we die olifant net zoals op de heenweg nog wel een tak onder zijn slurf stoppen, uitkijkend naar een boot vol idioten met camera's en zonnebrillen. Zelfs de spleetogen hebben dit paradijs ontdekt!'

Zo, tot zo ver wat ik vanmiddag heb geschreven. Ik kon toen nog niet weten dat we nog een andere olifant en nog een lading apen zouden tegenkomen.

Morgenochtend gaan we vroeg op om poezen, en andere huisdieren van dicht bij mee te maken vanuit een getraliede vierwieler.

Het is echter bij ons niet zo dat iedereen aan de dunne is, of met koorts op bed heeft gelegen; het is voornamelijk een mentale kwestie dat je nu pas in ziet hoe groot het verschil is met Nederland. En vrijdag zet ik weer voet op mijn geboortegrond Leimuiden, maar tot die tijd ga ik eerst nog een klein avontuurtje beleven.

Groet uit mijn hart!

ps groeten van corinne
ps2 heel wijs geantwoord Nick
ps3 Rob die wilt volgens mij al zijn geld in wisselen voor een patat met en een big mac maar verder is hij wel gezond
ps4 ik heb eigenlijk best honger, dus als ik vrijdag thuis kom, dan had ik graag heel wat lekkers gehad:P



  • 18 Augustus 2008 - 19:58

    Ann:

    wum ik gaat nog even bedenken wat ik hier op ga terug sturen (pa en ma ook)... WANT HET IS TOCH WEER EEN SUPER VERHAAL!! egt top man!!
    heel veel plezier nog!!en ja hoor er staat van alles lekkers klaar als je thuis komt!!

    dus je hoort ons snel!!

    (L)(K)(K)(K)

    annie jell papp en mams

  • 19 Augustus 2008 - 13:03

    Harry:

    Dan vind ik Standing on the shoulders of giants toch meer in het goede thema beginnen ;)
    Mooi verhaal, van die prachtige reservaten vind je niet veel.
    Vandaag roofdieren op je motorkap, lachen man. Ik hoop er vanmiddag over te lezen nadat je je onderbroek hebt verwisseld.

    Groeten daar en hou je taai!

  • 19 Augustus 2008 - 15:30

    Pa En Ma:

    He die Wurn,
    Wat weer een geweldig verhaal en een hele belevenis die kroko's en hyppo's zo dicht bij te zien. Blij dat het ziek zijn toch meevalt.
    Ja, het is een enorme overgang van Nederland naar Oeganda. Daar heb je vooraf geen voorstelling van, misschien een idee maar werkelijkheid is altijd anders. De belevenissen zullen een enorme indruk op jullie geven.
    Jullie onderkomen is dus nu een 4 sterren hotel. (grapje)
    Hier is het eten misschien heel goed.
    Ik hoop dat de huisdieren jullie niet zien als hapklare brokken zo s,morgens vroeg! Of gaan ze pas later eten.
    Dat eten voor aanstaande vrijdag zit wel goed, dat weet je.
    Het zit er bijna op, 3 weken gaan toch snel.
    We kijken weer uit naar je volgende bericht.
    Groeten terug aan Corinne.
    Denk aan jullie dikke kus van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Masindi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2008

shocking

18 Augustus 2008

Vissen naar Nijlpaarden

12 Augustus 2008

Ttula project

10 Augustus 2008

Sesse eiland

10 Augustus 2008

Sesse eiland

Actief sinds 20 Juli 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 3907

Voorgaande reizen:

31 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: