Sesse eiland - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van gjwvanderwolf - WaarBenJij.nu Sesse eiland - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van gjwvanderwolf - WaarBenJij.nu

Sesse eiland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

10 Augustus 2008 | Oeganda, Kampala

Lieve mensen,

Bedankt voor alle berichten. Ik ben blij dat Marie en Klinky goed uit Turkije zijn teruggekomen, dat Mark weer veilig terug is, en dat het in Leimuiden en Alphen goed gaat.

Dit bericht had ik gisteren eigenlijk liever gestuurd vanaf Sesse eiland, maar kennelijk ben ik een naieve blanke, want daar hadden ze geen internet. Dus dan maar vandaag na de kerkdienst/ gospelkoorbijwoning vanuit een internet cafe in Kampala.

We gingen dus van het vaste land naar een eiland in het Victoria meer, om na een week hard werken eens efes lekker bij te komen, en om te bezuinigen. Want een half uur internetten kost maar liefst 500 Oegandese shilling (20 eurocent), en een liter benzine of kerosine, ze flikkeren hier alles in dei auto's, kost ongeveer rond 1 euro.

Om naar het eiland te komen, zijn we op 8 augustus om half 4 's nachts opgestaan. De reis: Ttula-Kampala-Masaka-Sesse eiland; of te wel van arm naar heel erg arm, en van daar weer naar heel erg rijk. Want op Sesse eiland komt heel rijk Kampala tot rust. Van de lemenhutjes onderweg naar een overvolle veerpont kijkend naar het victoria meer vanaf het dak van het busje op weg naar Kalangala, de aankomst plaats op Sesse eiland, bestaande uit 10 houten huisjes waar je kan eten.
Dus ja wij eten en dan weer verder.

En ja hoor na 5 min de bush bush in zagen we al apen, kleine harige wezentjes waarvan gedacht wordt dat wij ooit ook zo zijn geweest, maar daar gaat het nu niet om. Waar het wel om gaat is dat we het busje nu helemaal kapot aan het rijden waren en dat het eiland half uit regenwoud en half uit palmboom plantages bestaat.
Onze aankomst plaats, Panorama Cottage, is een soort klein center parcs zonder tropisch zwembad, maar met tropisch strand op loopafstand. Heerlijk!
En ze hebben me daar een lading prachtige vogels, en vlinders, en rare beesten. Echter geen krokodillen of nijlpaarden, dus ja ik ben er in gedoken.
Je kent ze wel van die witte vogels die altijd op olifanten zitten, visarenden, een soort ijsvogels, een soort sterns, kolibries en ja een hele lading kleuren en geuren.

Op de morgen van 9 augustus hebben we een wandeling gemaakt door het lokale tropische park op zoek naar apen. Bewapend met een stok tegen slangen, net alsof ik die beesten daar mee dood maak, gingen we op pad.
En ja hoor we hebben ze gezien, en nog best van dichtbij, namelijk een meter of 20. Rare beesten die apen en dat rare geslinger. Kun je na gaan dat we volgend weekend ook og eens op safari moeten.

Maar ondanks al deze lol, schiet de bouw van de school erg op, en loopt het oogonderzoek op rolletjes. We zijn spring-cataract, infecties en zelfs trachoma tegen gekomen.
Ik voel me steeds beter, maar dat heeft ook te maken dat we de interland Oeganda-Nederland met 6-7 hebben gewonnen.
Joh ze snappen hier toch niks van ons Azungu's.

De komende week is eigenlijkg gewoon echt efes lekker werken, dus ik ben bang dat het volgende verhaal misschien wel een week op zich laat wachten.

Groet uit mijn hart!

ps Ik ben nog steeds in de race, en dat wil zeggen dat ik nog steeds niet aan de race ben. Lijkt me ook niks boven een gat in de grond.
ps2 Groeten van Corinne


  • 11 Augustus 2008 - 19:21

    Nicky:

    Hee grote neef!

    Na een week wist Omi toch je site te vertellen. Ze werd al bijna boos, want de site heette volgens haar echt google. Ach, Oma en internet, zal het ooit samen gaan? Ze bedoelt het goed :)!

    Wauw! Wat een verhalen zeg! Ik vind het echt super wat je daar aan het doen bent! En nog stoerder dat je aan het doen bent, waar je al zolang over praat! Over doorzetters gesproken!

    Succes daar nog en we blijven je volgen..

    Groetjes je Nicht Nicky en de rest van de Wolffies uit de Lindenlaan..

  • 13 Augustus 2008 - 08:23

    Pa En Ma:

    Lieve Werner,
    Jullie hebben een fantastisch weekend gehad. Op een eiland geweest die je alleen in reisgidsen ziet. Kun je alleen maar van dromen.
    Fijn dat je even kon bellen. Gebak nog te goed.De bouw en het oogonderzoek lopen aardig,mooi.
    Ik hoop dat iedereen nog in goede gezondheid is!Komt er nog een vervolg van de interland Oeganda-Nederland? Wat is voetbal toch een heerlijk spel voor iedereen.
    Geniet van de safari en alles want jullie zijn al weer over de helft.
    Alles gaat hier heel goed. An en Jel hebben het ook heerlijk gehad. hoor je ook nog wel.
    Geef Corinne een dikke kus en iedereen maar weer de groeten. Tot het volgende bericht.
    Denk aan jullie kus van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2008

shocking

18 Augustus 2008

Vissen naar Nijlpaarden

12 Augustus 2008

Ttula project

10 Augustus 2008

Sesse eiland

10 Augustus 2008

Sesse eiland

Actief sinds 20 Juli 2008
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 3912

Voorgaande reizen:

31 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: